Dutch Poultry Centre

clustering tot één sterk merk

Dutch Poultry Centre (DPC) is een overkoepelende organisatie van meer dan 80 Nederlandse bedrijven actief in de pluimveesector. De wereldspelers zoals Marel Stork, Meyn, MSD Animal Health, For Farmers Hendrix, De Heus en vele andere zijn lid van DPC.

Oost-Europa is een belangrijke afzetmarkt voor de DPC leden. Daarom wilde Dutch Poulty Centre zijn naamsbekendheid vergroten en duurzame zakelijke relaties aangaan in deze regio. Hiervoor heeft Dutch Poultry Centre Red Star benaderd.

We hebben een marketing- en communicatieplan Oost-Europa ontwikkeld met het doel om de wereldwijde bekendheid van de gehele Nederlandse pluimveesector te clusteren tot één sterk merk. Maar ook: het delen van kennis, know how, innovaties en het vinden van de geschikte partners in Rusland, Kazachstan, Oekraïne, Oezbekistan en andere landen uit de regio.

Een veelheid aan activiteiten
Vanaf 2011 is Red Star de officiële partner van DPC voor de uitvoering van dit marketing plan. De deelname aan internationale toonaangevende vakbeurzen en congressen, presentaties en speeches, master classes en praktijkbezoeken, relatiemanagement met de relevante organisaties en lokale overheden – dit alles verzorgt de enthousiaste Red Star team. Eveneens Russischtalige drukwerk, promotiematerialen, website, artikelen in agrarische vakbladen en andere communicatiemiddelen.

Een tastbaar resultaat

Al deze activiteiten hebben geresulteerd in een sterke bekendheid van DPC en de matchmaking met de relevante partners in Oost-Europa.